czwartek, 6 marca 2014

#16.Bento

Konnichi-wa o-genki desu-ka? Nie mogę się doczekać jutra. Idę na moją urodzinową pizzę o 14.oo. Co do tej Okinawy, którą obiecałam komuś, to będzie niedługo, tylko na dzisiaj już miałam pomysł na notkę. Aham, jeszcze jedno, rysunki wstawię później, ponieważ są na aparacie, a żeby je ściągnąć potrzebuje mojej mamy, a dokładniej jej komputera, który ma wejście na kartę od aparatu.
To chyba tyle, przechodzę więc do tematu notki.
Każdy otaku powinien wiedzieć co to bento, jeśli ktoś nie wie to się za momencik dowie.
Bentō – rodzaj posiłku kuchni japońskiej, mający postać pojedynczej porcji na wynos, kupowanej w punktach gastronomicznych lub przygotowywanej w domu.
Tradycyjne bentō składa się z ryżu, ryby lub mięsa, a także z pikli i gotowanych warzyw. Posiłek pakowany jest w odpowiednie pudełko – może to być zwykłe plastikowe, produkowane masowo opakowanie, bądź specjalne, wykonane z drewna i lakierowane. Gotowe bentō jest dostępne w wielu miejscach w Japonii, takich jak sklepy spożywcze, stacje kolejowe, stacje benzynowe, kioski, domy towarowe czy specjalne sklepy z bentō.
Pomimo dużego wyboru wśród gotowych rodzajów bentō, wielu Japończyków do tej pory przygotowuje własne posiłki w domu, aby spożyć je potem podczas przerwy w szkole czy pracy.
Pierwsze wzmianki o bentō pochodzą z V wieku n.e., kiedy to Japończycy wyruszali polować lub łowić ryby z daleka od swoich domostw. Zabierali wtedy ze sobą podsuszany ryż, który po wymieszaniu z wodą rolowano w małe porcje.
Rodzaje bento
-Hinomaru bento - najprostsze bento – pudełko wypełnione białym ryżem i umeboshi (marynowana japońska śliwka ume) pośrodku.
>>><<<
-Ekiben (eki bento)– bento sprzedawane na stacjach kolejowych, podróżne bento. Obecnie sprzedawane również w innych miejscach – w sklepach samoobsługowych i domach towarowych.
>>><<<
-Kyouraku bento - każde bento jedzone poza domem.
>>><<<
-Makunouchi bento - wystawne, przewidziane do jedzenia przy stole. Takie bento zobaczymy w restauracjach, podane w eleganckich lakierowanych pudełkach.
>>><<<

-Hanami bento - bento jedzone w trakcie podziwiania kwitnących wiśni.
>>><<<
-Kyara-ben (charabent)– bento dekoracyjne z postaciami z komiksu (anime, manga) albo z popularnych gier wideo (postaci są zwykle wykonane z jadalnych składników).
>>><<<
-Omotenashi bento - bento podawane gościom.
-Oekakiben - również bento dekoracyjne, z postaciami ludzi, zwierząt, budynkami lub roślinami
>>><<<
i wiele innych.                          
Najbardziej do gustu przypadł mi Kyara-ben, a wam?
>pytanie retoryczne xD<
Keiko

2 komentarze:

  1. Twój blog jest bardzo ciekawy7 marca 2014 08:24

    Oo, ciekawe, nie wiedziałam, co to bento. A nawet jakbym wiedziała to bym przeczytała, twoje wpisy są bardzo kolorowe i ażkusi żeby preczytać. :) Czekam na więcej wpisów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *aż kusi, bardzov mi miło, że tak mówisz chociaż mój blog nie jest ''ideałem''. ;D

      Usuń

Komentując tego bloga:
-nie umieszczaj komentarzy typu: ''Głupi blog''. Jeżeli ci się nie podoba to nikt nie każe ci go czytać ;7
-nie umieszczaj komentarzy typu: ''Fajny blog zapraszam do mnie", bo usunę takie coś
-masz jakieś pytania? - pytaj ;E