poniedziałek, 10 marca 2014

#19.Okinawa

Obiecałam ostatnio komuś, że zamieszczę posta o Okinawie. Znalazłam więc informacje, streściłam ję i wstawiłam. Myślę, że o to chodziło. Jak niektórzy wiedzą dzisiaj są moje urodziny. Wszystkim, którzy też obchodzą urodziny/imieniny/bądź jakąś rocznicę życzę wszystkiego najlepszego. Dzisiaj z moimi budyniowymi przyjaciółkami jedliśmy ciastka belvita z nutellą, były pyszne >do czasu< po 5 ciastku zaczęły mulić. To tyle z mojej strony, życzę miłego czytania.
>>><<<






~Historia
(na obrazku -Zamek Shuri w Naha na Okinawie) W czasie II wojny światowej na Okinawie doszło do wielkiej operacji desantowej wojsk amerykańskich, która spotkała się z zaciętą obroną Japończyków. Jest to jedno z nielicznych miejsc w Japonii, gdzie były prowadzone lądowe działania wojenne.
Podobnie jak pozostała część Japonii, Okinawa znalazła się pod okupacją amerykańską, ale trwała ona tu dłużej, niż na pozostałym obszarze kraju. Wyspa wróciła pod zarząd Japonii dopiero w 1972 roku.


~Kultura
Okinawa ma własną kulturę tradycyjną (w muzyce – tradycyjne pieśni Okinawy), ale są też – za sprawą amerykańskich baz wojskowych – znaczące wpływy kultury amerykańskiej. Wyspa jest kolebką karate.
Okinawa ma odrębne wierzenia podobne do aminizmu. Riukiuańskie religie mają charakter matriarchalny, gdzie kobiety pełnią najważniejsze funkcje. Na Okinawie popularny jest również szamanizm, gdzie szamanki yuta pełnią dużą rolę w społeczeństwie, między innymi pomagają poprawiać relacje z duchami przodków. 
Okinawa jest również znana z pieśni ludowych oraz instrumentu sanshin. Okinawiańczycy zadają się flakami, golonką,a lokalnym przysmakiem są świńskie uszy. Nie piją oni sake, tylko awamori, jest to bardzo mocny napój, np. Dunan zawiera w sobie aż 60% alkoholu. 


Dla zwiedzających ciekawym punktem na Okinawie jest również znajdujące się tam akwarium. Jest to drugie największe akwarium na świecie. Ma ono pojemność 7,5 miliona litrów, a pływa tam mnóstwo gatunków zwierząt, między innymi rekiny wielorybie oraz płaszczki.


Wyspa Okinawa i okoliczne wyspy leżą w strefie subtropikalnej. Średnioroczna temperatura wynosi 22,4 °C. Latem temperatura sięga 27 – 32 °C, a w miesiącach zimowych 16 – 21 °C, lecz nigdy nie spada poniżej 10 °C. Prawie przez pół roku trwa pora deszczowa, lecz średnioroczne opady wynoszą 2000 mm. Wrzesień jest porą tajfunów.
Według mnie można by było więcej zaoszczędzić jadąc samochodem aż do Chin i z tamtąd wylecieć. Warto zabrać ze sobą bento, na które mogę przygotować przepis.


To tyle ~~papa ;p

5 komentarzy:

  1. Zakochana w sobie23 marca 2014 02:14

    Hmm... Okinawa... zamieszkam tam xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Sorry, że mnie tak długo nie było. Post był w końcu tak jkb. mi dedykowany. Wszystkiego najlepszego!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jako pierwsza łożyłam ci życzenia xD

      Usuń
    2. Właściwie to 3. Pierwsza na blogu. Pierwszą osobą była Krytyk anime'owy. A drugą moja kochana Zakochana ;d

      Usuń

Komentując tego bloga:
-nie umieszczaj komentarzy typu: ''Głupi blog''. Jeżeli ci się nie podoba to nikt nie każe ci go czytać ;7
-nie umieszczaj komentarzy typu: ''Fajny blog zapraszam do mnie", bo usunę takie coś
-masz jakieś pytania? - pytaj ;E