wtorek, 18 lutego 2014

#03.Japoński według Keiko ;p

Witam!!
Jednak zawitałam jeszcze dzisiaj na bloga, i chciałabym przedstawić Japoński u mnie w domciu.^^
No więc uczę się z podręcznika ''Japoński nie gryzie'' który wygląda o tak:


W tym podręczniku jest wiele kolorowych ćwiczeń, słowniczek znajduję się na końcu książki, za odpowiedziami do ćwiczeń dzięki którym można sprawdzać czy poprawnie się napisało zadanie. ;p

Do książki dołączona jest płytka CD.
Niektóre dłuższe ćwiczenia przepisuje do zeszytu.
Jak już jesteśmy w temacie japońskiego to zrobię krótką lekcję.


Hiragana()()
()()Hiragana jest jednym z sylabariuszy, których znajomość jest niezbędna w nauce języka japońskiego.()() (obrazek----->)
()()Dodatkowe sylaby w hiraganie tworzymy na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest podwojenie sylaby, co zapisujemy, podwajając jej spółgłoskę, np.:
-kk, -tt, -ss. Przed podwajaną sylabą wstawiamy pomniejszony znak TSU, np.: KITTE.
 Wyjątkiem są sylaby z rzędu N (NA, NI, NU, NE, NO) oraz M(MA, MI, MU, ME, MO). Przed tymi sylabami stawiamy N, która jest jedyną samodzielnie występującą spółgłoską, np.: MINNA.

Gdy po N występuje sylaba zaczynająca się na samogłoskę lub sylabę z rzędu Y(YA, YU, YO), to w transkrypcji pomiędzy tymi sylabami stawiamy apostrof, np.: こん くKON'YAKU.
Kolejnymi dodatkwymi sylabami są sylaby zmiękczone. Tworzymy je dodając do sylab zakończonych na I(KI, SHI, CHI, NI, HI, MI, RI) pomniejszone sylaby やYA, ゆYU lub よYO. W ten sposób otrzymujemy następujące sylaby: (obrazek----->)

Nowe sylaby tworzymy także poprzez dodanie w prawym górnym rogu znaku dwóch kresek lub kółeczka. Tym sposobem powstają sylaby: 
(<-----obrazek)

Nic nie zostało skopiowane z żadnej strony, cały wpis pisałam sama, na podstawie mojego podręcznika.

A na koniec filmik z naprawdę fajnego kursiku Japońskiego.
To był bardzo męczący wpis. Myśle, że się spodobał.
     Czekam na miłe komentarze^^
  Love,
     Keiko-chan

2 komentarze:

  1. Bardzo się podobał ;W, czekam na więcej lekcji japońskiego!! ;)

    OdpowiedzUsuń

Komentując tego bloga:
-nie umieszczaj komentarzy typu: ''Głupi blog''. Jeżeli ci się nie podoba to nikt nie każe ci go czytać ;7
-nie umieszczaj komentarzy typu: ''Fajny blog zapraszam do mnie", bo usunę takie coś
-masz jakieś pytania? - pytaj ;E